سلوک

و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم والله یعلم و انتم لا تعلمون... بقره 216

سلوک

و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم والله یعلم و انتم لا تعلمون... بقره 216

سلوک

برای جانبازی در راه آرمان ها، یادبگیر که در این سیّاره رنج، صبورترین انسانها باشی.

**********

خدایا !

آنگونه زنده ام بدار که نشکند

دلی از زنده بودنم ...

و آنگونه بمیرانم

که به وجد نیاید کسی از نبودنم...

موضوعات وبلاگ
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۲۶ ب.ظ

نقش تلویزیون های هوشمند در حریم خصوصی خانواده ها

به نام خدا"

تلویزیون  های هوشمند آری یا خیر ؟


آنچه مسلم است تکنولوژی و تجهیزات با روند رو به رشد علم، روز به روز تغییر می کند و در هر زمانی وسایل و تجهیرات صوتی و تصویری جدیدی پا به عرصه جامعه می گذارد. انسان نیز که تابع و علاقه مند به تنوع طلبی می باشد. بنابراین هستند بسیاری که بر اساس مد روز یا به عبارتی آپدیت زندگی می کنند. و این میل خود را در تهیه و خرید آخرین مدل گوشی های تلفن همراه و تلویزیون و ... به نمایش می گذارند.

از تولید و فروش محصولات صوتی و تصویری بالاخص در زمینه تولید تلویزیون های خانگی که پس از گذر از نسل قدیم به جدید هم اکنون با تکنولوژی های جدید ال ای دی و در سطح بالاتر تلویزون های هوشمند نسل جدید همراه هستیم که انواع و اقسام و امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از امکانات این تلویزیون ها امکان اتصال به بلوتوث و اینترنت از طریق وای فای و یا کابل شبکه می باشد.


نگرانی ما چیست ؟
همواره در تولید و ارتقاء سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری یک پای موضوع سیستم های امنیتی کشورهای رقیب و حریف می باشند که با این اقدامات خود زمینه دسترسی و بهره برداری از اطلاعات شهروندان کشورها را از طرق مختلف میسر می سازند.

به راستی اتصال به شبکه اینترنت در تلویزیون های هوشمند چه کاربردی دارد؟
آیا صرفا امکان باز کردن چند صفحه اینترنت و در نگاه تخصصی تر امکان آپدیت و به روز رسانی نرم افزار دستگاه تنها موارد استفاده  این آپشن و یا امکانات است؟!

پاسخ منفی است،زیرا جهت اتصال به اینترنت و جستجو در شبکه های مجازی بهترین وسیله رایانه ها و لپ تاپ های رومیزی و تبلت ها می باشد و امکان به روز رسانی نرم افزار دستگاه  تلویزیون هوشمند نیز از طریق اتصال فلش امکان پذیر است.

پاسخ ما به این سوال :
آنچه به نظر می رسد اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت فقط و فقط جهت بهره برداری های امنیتی توسط کشورهای خارجی طراح می باشد به طوری که در چند سال گذشته طی نشر اخباری بعضی از رسانه های خارجی مدعی شدند که یکی از سازندگان تلویزیون و مانیتور در جهان با تجهیز این مانیتورها و دستگاه ها به یک دوربین بسیار کوچک که به جای یکی از پیکسل های مانیتور در نظر گرفته شده بود اقدام به تصویر برداری از منازل افراد می نماید که این موضوع در صورت صحت بسیار نگران کننده می باشد.

نکته بعدی با استفاده از این قابلیت اتصال به اینترنت امکان بهره مندی طراحان و سیستم های امنیتی خارجی از نام کانال ها ،مدت زمان مشاهده برنامه ها ،ارسال صوت از فضای خانه ،نوع برنامه های استفاده شده توسط افراد جامعه و خانواده ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

راه حل چیست ؟
یکی از بهترین راه حل ها عدم تهیه آخرین مدل تلویزیون ها از نوع هوشمند می باشد و در صورت تهیه عدم اتصال این وسایل به شبکه جهانی اینترنت می باشد.به راستی چه ضرورتی دارد که ما با پرداخت مبلغ بیشتر تکنولوژی را تهیه نمائیم که در بیشتر موارد برای ما کاربردی ندارد که ضمن پرداخت مبلغ بیشتر امنیت شخصی و خانوادگی خودمان را به خطر بیندازیم.

در واقع با هزینه بیش از حد خانواده های ایرانی در جهت تهیه آخرین نسل تکنولوژی ،خانواده های ایرانی سرمایه های خود را به سمتی هدایت می نمایند که از نظر اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است فاصله می گیرند و می توان با اصلاح الگوی مصرف در خانواده ها و تهیه مایحتاج زندگی در حد نیاز  این سرمایه های عظیم را در جهت رونق کسب و کار و اقتصاد داخلی و راه اندازی بنگاه های اقتصادی زودبازده  هدایت نمود و   زمینه اشتغال پایدار بسیاری از جوانان این کشور را فراهم آورد.


تصمیم با شماست!!!

سیدهادی طباطبایی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۶
سمیه

نظرات  (۲)

۱۶ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۰۵ علی رضا عظیمی راد
سلام
اگه محجبه را می پسندید با وارد شدن به لینک زیر به اون رای بدید
متشکرم
http://weblogiha.blog.ir/1395/01/13-1
۲۱ فروردين ۹۵ ، ۲۰:۴۵ پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه

با سلام

مطلب شما درپایگاه خبری تحیلی مازندرانه منتشر گردید

http://mazandarane.ir/16193/%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%9F/

مطالب خود را برای ما ارسال کنید

و با درج پیوند و لوگو در وبلاگ خود یاری نمایید

موفق و پیروز باشید .

http://www.mazandarane.ir  

  info@mazandarane.ir  

mazandarane1@gmail.com

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">